LEONHART WORLD SERIES 2023 / Oberthal, Németország

2023.08.24-27.

Először is szeretném megköszönni minden egyes embernek, aki írt nekem, vagy like-olta a VB képemet, és szurkolt nekem! Sokat jelentett, de sajnos mégsem tudtam eleget tenni az elvárásoknak, az elvárásaimnak.

Megfelelő fizikai állapotban, és technikai felkészültséggel mentem ki Németországba, és nagyon szerettem volna nyerni. Sajnos több tényező is közrejátszott abban, hogy nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. A versenyen 800 játékos vett részt / 133 nő plusz néhány junior lány/, 110 asztal. A helyszínünk kicsi volt ennyi ember számára, nagy volt a hőség főleg az első napon, de a többin legalább enyhült a kinti időjárás, így egy fokkal jobb volt játszani bent.

Csütörtökön Classic Doubles-t (a labdamenet hátulról kezdődik, nem középről, mint a normál játékban, és nem lehet snake-et lőni) játszottam egy olyan lánnyal, akinek a játékát nem ismertem. Őt magát sem. Voltak jó pillanatai, de lényegében nem tudta felpasszolni a labdát, nem volt tényleges technikai tudása. Nagyot harcoltam mellette, voltak jó meccseink, de leginkább az egyedül való játékkal kellett küzdenem, egy párosban ez elég nagy hátrány, főleg, ha nem én kezdhetem a játékot középről, hogy biztosítsak magamnak elegendő labdát csatársoron. A világbajnok párost az eliminációs szakasz második meccsén vertük meg. 0:2-ről jöttünk vissza és nyertük meg 3:2-re az 5. szettben 6:4-re. Nagy skalp mondja mindenki, de nekem ez nem számít, mivel a következő meccsen a 8-ba jutásnál kudarcot vallottunk. Nagyon kevés labdám volt, és így nem sikerült győzni. A labdákat nem sikerült az ellenfél csatársoránál előrébb juttatnia a páromnak, így túl sok esélye volt az ellenfélnek gólt lőni. Ki is használta. Így classic doubles-ben a 9. helyen végeztünk.

Pénteken a női egyéni következett, ahol a kvalifikációs meccsek után szépen meneteltem az eliminációban. Úgy indult, hogy egy olyan asztalon játszottam először, ami annyira alacsony volt, hogy cipő nélkül kellett játszanom, hogy megfelelő magasságban legyek. Nem volt egyszerű, de az 5. szettben 5:3-ra győztem. További győzelmekkel folytattam, a többszörös világbajnok ellen is, aki ellen tavaly kikaptam, most szimpla 3:1-ben legyőztem. Egy osztrák ellenfél ellen játszottam 5 szettet utána, ahol 3:5-re kaptam ki az 5. szettben. Jól játszott, de valljuk be, többször mondta a „Sorry” szót, mind a csatársorához pattogó labdák és a kapusomról bepattanó góljai miatt. Nem voltam szerencsés sajnos, de ez egy dolog, a flow állapotból ki-be ugrálva nem lehet győzni. Így itt is a 9. helyen sikerült végeznem.

Szombaton a várva várt női párost játszottam a holland párommal Amber Starren-nal, akivel tavaly novemberben megnyertük a németországi p4p masters-et. Nagy remények fűztek ehhez a számhoz így. Amber babát vár, és a 6. hónapban van. Elég sok nehézséggel kellett megküzdenie ezen a világbajnokságon. A kvalifikációs meccsek nagyon jól alakultak, 4-ből 4 meccset nyertünk, és a legtöbb ponttal az 1. helyen végeztünk.

Az elimináció hamarosan kezdődött. Az ellen a csapat ellen játszottunk, akiket az eliminációban könnyedén megvertük. A csatár nem nagyon tudott gólt lőni, így sok labdával tudtam Amber játékát segíteni. Az eliminációban viszont, Ambernek a középpályás játéka nem volt az igazi, és sok labdáját védte a kapus, nekem pedig nem úgy ment a védés mint ahogyan a kavlifikációban. Hogy ennek az oka mi volt? Sajnos ugyanaz, mint az előző 2 napon, a flow-ból való kilépkedés. Nem tudtam úgy koncentrálni, ahogy szerettem volna, Amber fáradtsága pedig nagyban befolyásolt engem is. Női párosban a 16-ba jutásnál estünk ki. Nagy „meglepetés” volt mindenki számára, és nekünk is nagyon nagy csalódás.

Vasárnap vegyes párost játszottunk Virág Antallal, Antikával, a hazai nyílt páros párommal. Jól sikerült a kvalifikácónk, 4-ből 3 meccset nyertünk. Az eliminációban nagyon nehéz ellenfelek ellen játszottunk, és szépen haladtunk előre, sokszor olyan flow-t elkapva, hogy lehetetlen volt legyőzni minket. Talán a második meccsünk volt az ellen a nő ellen, aki ellen női párosban a kvalifikációban könnyen nyertünk, az eliminációban kikaptunk. Alig vártam, hogy elkezdődjön a meccs, és revansot vegyek rajta. Antinak nem mondtam el, nem akartam nyomást helyezni rá. A lánynak körülbelül 25 labdája volt a 3 szettben, egyet sikerült lőnie nekem… no more comment…. AAAA…. A 8-ba jutásnál osztrákok ellen játszottunk. A csatár az a 17 éves csodagyerek volt, aki a Garlando Világbajnokság egyéni bajnoka lett idén. Hozták az első szettet 3:5-re. A második szettben 5:3-re mi győztünk, majd a következő két szettben 4:5, 4:5-re kaptunk ki sajnos. Nagy volt a küzdés, és nagyon szoros mérkőzés volt úgy is, hogy nem 5 szettet játszottunk. Sajnálom nagyon, viszont az vigasztalt, hogy Antika mellett 90%-s játékban tudtam játszani, nagyon jó flow áramlásban, ami az előző napokon nem sikerült. Hogy mindez minek köszönhető? Egyrészt annak, hogy idén ez volt a második versenyem külföldön, az első pedig csak egy csapatverseny volt. Sajnos, ha a 4. napra érkezik meg az az állapot, amiben jól tudok játszani, az túl késő. Sajnos nem tudtam kijutni más versenyekre, és a Garlando VB-re sem tudtam elmenni egy hónappal ezelőtt. Nyilván sokat segített volna, és lendített volna a megfelelő állapotba jutáshoz ezen a versenyen.

Összegezve, életem, csocsós karrierem legrosszabbul sikerült versenye/világversenye volt. Sosem értem el ilyen rossz helyezéseket. A csalódottság mellett levontam a következtetéseket, és jövőre megpróbálok eljutni más külföldi versenyekre is, hogy megfelelő hozzáállással és állapotban tudjak a versenyeken játszani. A motivációm nagyon nagy, tudom, hogy az idei VB kudarcot kompenzálom a 2024-es szezonban.

Végül, de nem utolsó sorban szeretnék gratulálni a FAMOUS STEAK HOUSE által szponzorált Magyar Férfi Válogatott csapatnak, akiknek nagy győzelmekkel erős csapatok ellen végül 2. helyet sikerült megszerezniük. A döntőben a hollandok ellen maradtak alul. Nagyon szurkoltunk, és meg is lett az eredménye! SZÉP VOLT FIÚK!!!!

Ikervári Andreának is szeretnék gratulálni, aki német párjával a 3. helyet sikerült elhoznia női párosban!!! Nagyon örülök neked, Andi!!! Életed eredménye!!! Megdolgoztál érte!!!!

A versenyen junior / girl / U13 és U19 egyéni, páros és csapatverseny számok is folytak elég szép létszámmal.

A kerekesszékesek is helyt kaptak, szintén egyéni és páros számokban tudtak versenyezni egy külön teremben.

Köszönöm még egyszer a sok üzenetet és szurkolást! Legközelebb nem okozok csalódást, ígérem!!! Büszkék lesztek rám, és én is magamra!!! HAJRÁ MAGYARORSZÁG!!!!

Leave a comment